Spansk modemærke laver reklamekampagne med børn med bamser i BDSM-udstyr
PÆDOFILI: Balenciaga bliver alvorligt kritiseret efter en fotokampagne, der giver indtryk af at være en tyndsløret promovering af seksualisering af børn.
Det spanske modemærke Balenciaga er blevet kontroversiel, efter at det udgav en reklamekampagne, der viste små børn, der holdt bamser klædt i BDSM-udstyr. Modemærket var sidst i nyhederne, da det skar sine kommercielle bånd til Kanye West, efter at den amerikanske rapper kritiserede jødisk magt i den amerikanske medieindustri.
Reaktionerne lod ikke vente på sig på Twitter:
Balenciaga using photos of little girls playing with teddy bears dressed in bondage gear on their website. Lovely. pic.twitter.com/mYnt0CJuif
— Slarty Bartfast (@Poppy_yyyyyyyy) November 20, 2022
En fremtrædende YouTuber kendt som “Shoe0nhead” påpegede, at kampagnen også indeholdt billeder af tilsyneladende bevidst dårligt skjulte retsdokumenter fra den amerikanske højesteretssag, United States v. Williams, angående materiale om børnemisbrug, bedre kendt som “børnepornografi”:
the brand "Balenciaga" just did a uh….. interesting… photoshoot for their new products recently which included a very purposely poorly hidden court document about 'virtual child porn'
normal stuff pic.twitter.com/zjMN5WhZ0s
— shoe (@shoe0nhead) November 21, 2022
Balenciagas motiver for at inkludere disse dokumenter i reklamekampagnen er uklare, men det har ført til spekulationer om, at det var et stunt, der havde til formål at fremme pædofili. Den ledende fotograf bag kampagnen, Gabriele Galimberti, siges at have hævdet, at billederne var en del af projektet “Toy Stories“, som skildrer børn med deres legetøj fra over 50 lande fra et “mangfoldighedsperspektiv”. Han er også kendt for billedserien “The Ameriguns“, der kritiserer amerikansk våbenkultur.
Kommentarerne er modereret.. For at deltage i diskussionen – læs vore regler her.