Efter raceoptøjerne i USA rettes propaganda nu mod børn
USA: Børnekanalen Nickelodeon afbrød i tirsdags sendingen i næsten ti minutter for at få børn til at være «solidariske» med sorte og tage afstand fra «racisme».
Den kendte børnekanal Nickelodeon – som findes i store dele af verden og som i 2018 nåede ud til 87 millioner amerikanske husstande – er sprunget ind i den brede anti-hvide kampagne, som medier, berømtheder og store virksomheder har igangsat.
Tirsdag stoppede Nickelodeon sine regelmæssige udsendelser i 8 minutter og 46 sekunder. Først blev seerne opfordret til at være «solidariske» med sorte, mens «vold og racisme» blev fordømt. Derefter blev der vist en sort baggrund med teksten «I can’t breathe», mens en persons vejrtrækning kunne høres. Endelig blev seerne opfordret til at «handle korrekt».
Propagandaen rettet mod børn (Nickelodeons udsendelser er rettet mod børn og unge i alderen 2-17 år) kommer efter, at den sorte mand George Floyd døde under en anholdelse i Minnesota i sidste uge. Hændelsen blev hypet af jødiske medier i USA, hvilket førte til at sorte og anarkister begyndte at protestere, hvilket førte til blandt andet hærværk, plyndring og overfald i hele landet.
Læs også:
Obduktion bekræfter: George Floyd blev ikke kvalt ihjel
FILM: Hvordan medier promoverer anti-hvid vold
Kilde:
RT
Kommentarerne er modereret.. For at deltage i diskussionen – læs vore regler her.