Skole i USA skal tilpasse karakter efter race
USA: En High School i USA skal begynde at tilpasse karaktergivningen efter studenternes racemæssige tilhørsforhold, da nogle racegrupper præsterer dårligere end andre.
Til næste år vil lærere på Oak Park og River Forest High School begynde at tilpasse deres karaktersystem til elevernes racemæssige tilhørsforhold. Det nye system hedder »Transformative Education Professional Development & Grading«.
Baggrunden for ændringen er, at man ønsker at gøre karaktergivningen mere »lige«, da det er blevet registreret, at sorte elever ikke præsterer så godt som hvide. Det skyldes ifølge skolen, at visse karakterkriterier kan være »diskriminerende over for sorte«.
I fremtiden vil sorte elever blive tilgivet for fravær, ikke-afleverede opgaver og dårlig opførsel, mens hvide elever stadig skal følge reglerne.
Sorte studerende kan ikke dumpe
Endvidere skal lærerne arbejde med »kompetencebaseret karaktergivning«, hvilket blandt andet betyder, at sorte elever ikke kan dumpe i et fag. Det skal »have en effekt over tid«, siger skolen.
«Lærere og personale på OPRFHS vil fortsætte den nødvendige proces for at lave karakterforbedringer, der afspejler vores kerneværdier«, hedder det i læreplanen.
Skolen har udarbejdet statistik for, hvordan de forskellige racegrupper klarer sig i lektioner og prøver. For eksempel om andelen af racegrupper, der ikke består testene, som var 77 procent af sorte, 49 procent af latinamerikanere, 27 procent af asiater og 25 procent af hvide studerende.
Læs også:
Studie bekræfter: IQ-forskelle afhænger af race
Genetikprofessor: »Afrikanere har flere abelignende genvarianter end andre racer«
»Nordiske mennesker bliver minoriteter i deres egne lande, og immigranter med lav IQ kan ikke integreres«
Race – det afgørende spørgsmål
Kilder:
West Cook News
Kommentarerne er modereret.. For at deltage i diskussionen – læs vore regler her.
https://leadstories.com/hoax-alert/2022/06/fact-check-chicago-high-school-will-not-use-race-based-grading-system.html
Fact tjekket linket?
Så også på slideshowet som heller ikke nævner noget 🤔
Hej Morten. Ifølge dit eget link er politikken om dette:
“The 10th slide from the presentation, titled “Next Steps,” did state that the school plans to “examine grading and reporting practices in academic and elective courses utilizing evidence-backed research and the racial equity analysis tool.” Lead Stories searched for the “racial equity analysis tool” and found it (archived here) among documents on the school’s website. The tool is a set of guiding questions that are meant to determine whether policies used by District 200, the district the school is under, are “likely to close the opportunity gap for marginalized populations.” None of the questions appear designed to alter grading scales based on students’ racial backgrounds. Similar versions of the tool are also used by school districts in other cities, including Boston Public Schools, Portland Public Schools and Seattle Public Schools.”
Her er det særligt værd at ligge mærke til, at det der anvendes som målet for, hvorvidt en politik skal anvendes eller ej er, om den reducerer “the opportunity gap for marginalized populations”. Lad os endeligt sige, at “marginalized populations” ikke er racebaseret, men så er den eneste reelle mulighed, at der tales om at gøre det baseret på både race, seksualitet og kønsidentitet. Og dette er jo ikke bare karaktersystemet men vitterligt et mål for, hvilken type politik der skal indføres i hele distriktet! Med andre ord gravede de noget langt værre frem i deres latterlige forsøg på at nedspille hele denne sag.