#6:
Frimureriet:
Ideologi, organisation og politik

FRIMURERIET: Nordfront bringer her kapitel 2 og 3 af del 2 af bogen Frimureriet – Ideologi, organisation og politik. Bogen blev trykt af SchutzStaffel ϟϟ og udstedt til Waffen SS, Gestapo og den tyske kommando.

Denne bog blev trykt af SchutzStaffel ϟϟ og udstedt til Waffen SS, Gestapo og den tyske kommando, såvel som den almindelige befolkning ligeledes havde adgang til den.

Denne korte bog opsummerer og afslører frimureriets subversive, anti-vestlige karakter og hvordan frimureriet har samspillet og konspireret imod det traditionelle Europa. Bogen kommer også ind på den jødiske dominans og indflydelse på frimureriet. Formodentlig er frimureriet den jødiske revolutionære ånd i aktion.

Kapitel 4: Ideologiske mål

De grundlæggende begreber i frimureriet (humanitarisme og tolerance – international broderskab – benægtelse af racemæssige og nationale forskelle – frimurerisk kosmopolitisme, liberalisme og demokrati).

De mest modstridende erklæringer fremsættes vedrørende frimureriets principper fra logeorganisationer og førende frimurer. Et af disse grundlæggende principper siger, at:

Frimureriet stræber efter at opmuntre på en måde, der afspejler de tidlige logers skikke, menneskets moralske forstærkning og menneskelig lykke generelt. (Erklæring om Storlogen af Hamborg.

Frimurer Ludwig Schroeder erklærede:

Frimureriet stræber efter at blive bindeled mellem tro og gensidig god vilje mellem mænd, en forbindelse, som ellers ville blive henvist til en evigt fjern fremtid på grund af religiøs tro, uddannelsesmæssige fordomme og nationale omstændigheder.

Denne erklæring stemmer perfekt overens med udsagnene fra Ærbødige Andersons Antikke Pligter. Forfatningen af den nationale Storloge af Prøjsen For Venskab erklærer i afsnit IV i de generelle principper:

Klasse, nationalitet, farve, religiøs anerkendelse og politiske meninger bør på ingen måde hindre accept, ligesom forskelle i hudfarve eller race ikke bør være en hindring for anerkendelsen af en loge eller Storloge.

Målet er således at opnå en international forening af menneskeheden ud over race og nationalitet. Frimurer er stolte over, at negre, de gule racer og jøder skal stå med lige rettigheder ved siden af den hvide mand i denne universelle broderskabskæde.

Alle mænd er lige i det humanitære frimureriske ideal. Den gamle udgave af Universelle Håndbog For Frimurer siger om dette frimureriske ideal:

Humanitet henviser til alle mennesker. Det betyder universel kærlighed, der stiger over alle forskelle og opdelinger af menneskeheden: den spørger ikke om race eller religiøst samfund. Den betragter og ærer i enhver hensigt racemæssige og religiøse kammerater – Menneske, et væsen af samme art, med lige rettigheder, den beslægtede bror til samme slægt. Menneskets liv kan ses fra to synspunkter: som individuelt liv og som socialt liv: Mennesket lever som et individuelt væsen og som medlem af et fællesvælde. Modelbilledet af det individuelle liv er menneskehed, menneskeheden; modelbilledet af det sociale liv er kosmopolitisme, verdensborgerskab. Frimureri blev skabt til denne højeste model for menneskehedens liv, til opmuntring af menneskeheden og verdensborgerskabet; frimureriets forening er et humant og kosmopolitisk samfund.

Uhæmmet individualisme i både personlige såvel som i politiske og økonomiske forhold er en af konsekvenserne af frimurerideologien. I ritualet af 30. grad er det udtrykkeligt angivet, at målene for diktatorerne, som naturligvis ville begrænse individets rettigheder og selvbestemmelse, skal bekæmpes. Vi tænker ikke på at underordne personlige fordele og interesser til gavn for et folkefællesskab. Individets ret går foran alt andet.

Manifestationerne og ideerne om den borgerlige liberalisme er for det meste forankret i frimureriet. Regeringsformen, der afspejler frimureriet, er den demokratiske republik.

Frimureriske undervisningsmetoder

Frimureriet beskriver sine uddannelsesmæssige mål med følgende symbol: det hævder at være ved at bygge det store menneskehedens tempel. Materialet til denne konstruktion er repræsenteret af individuelle mænd, som skal tilhugges i overensstemmelse med frimureriet for at passe ind i konstruktionen af templet. Modellen og symbolet for denne konstruktion er bygningen af Salomos tempel.

Den ru, uslebne sten, der repræsenterer mennesket ved sin indgang til logen, skal hugges til en perfekt terning for at passe glat og perfekt på det sted, der er tildelt den under konstruktionen af Mesterens planer.

Således har frimurerne selv passende nok beskrevet virkningerne og metoderne for deres uddannelse. For dem er uddannelse ikke et spørgsmål om at udvikle og opmuntre kapaciteterne i en given type eller race. Mennesket skal hugges: det vil sige, at vigtige egenskaber ved hans karakter skal udslettes for evigt.

Det er derfor heller ikke af betydning for frimureriet, hvilket folk eller race den enkelte logebroder tilhører, da det uddannelsesmæssige resultat er at være den samme identisk glatte terning.

Denne lemlæstelse af karakter og personlighed gør mænd i stand til at manipulere, selv i mangel af ordrer fra logen. En mand, der har underordnet sig, skal og vil tænke og handle som en frimurer af sin egen vilje i bestemte situationer.

Fire faktorer understøtter og vejleder frimurerisk uddannelsesarbejde. Først og fremmest er frimurernes kulturelle aktiviteter, nøjagtigt foreskrevet i såkaldte ritualer, i skikke. I de første tre grader af de såkaldte John-loger er dette ritual det samme over hele verden.

Vi kan bemærke, at frimureri, der opstod i løbet af rationalismens alder og oplysningstiden som en modpol til kirken, aldrig har afstået fra at anvende de metoder, som kirkerne har brugt. Frimureri indkalder også en åndelig åbenhed blandt sine medlemmer gennem eksterne ritualistiske handlinger; den forsøger også at bedøve intellektets kritiske kræfter gennem den højtidelige atmosfære i en tempelgudstjeneste og manipulere følelserne hos de intimiderede deltagere.

De levende lys flakken, orgelmusik, ceremonielle kostumer, hemmelige tegninger og tegn, storslåede mængder og symboler, er alle beregnet til at tage sindet til fange.

På samme tid er frimurerne klar over, at hele deres kult ville fordufte som dug for solen i dagens kolde lys: De har derfor trukket deres tempel og deres ritualer tilbage fra indsynet fra de profane ud af frygt.

Den afgørende sandhed er imidlertid, at det ritualistiske indhold af disse skikke og deres symbolik stammer fuldstændigt fra jødiske og nærøstlige kilder. Det synes derfor underligt, at logebrødrene gentagne gange skal forsøge at skildre deres nærøstenkult som en solkult af germansk arv.

Symbolerne og billederne af frimureriet er tæt knyttet til ritualistiske handlinger. Selvom kulturelle aktiviteter og ritualer kan betragtes som opmuntrende for atmosfæreen og sætter scenen for frimurerarbejdet, indtager selve symbolikken en overproportionel stor andel af loges uddannelsesarbejde. Symbolik kommunikerer frimurerprincipper på en gennemtrængende og synlig måde.

I den gradvise, trinvise uddannelse af frimurere er det vigtigt at være i stand til at ændre og uddybe betydningen af billederne efter behov og i henhold til graden af frimureri involveret. Desuden bringer symbolerne en atmosfære af hemmeligholdelse i templet.

Langt det største antal af disse billeder og uddannelsessymboler vedrører symbolet på Jehova og Salomos tempel. Antallet af henvisninger til Det Gamle Testamente, til hebraiske ord og skikke, til den kabbalistiske numerologiske mystik og begreber, der udgør frimurerlære, er meget stort.

Af det jødiske legendariske materiale og Det Gamle Testamentes koncepter og historier, der spiller en rolle i frimureriet, kan der kun nævnes nogle få: bygning af Babelstårnet, bygning af Salomons tempel, legenden om Hiram. Hebraiske ord og inskriptioner af frimureri inkluderer blandt andet: Adonai, Yahweh-Jehova (som en hebraisk tetragrammaton), Tubulkain (Skabelsens Herre – Jordens Herre), Shibboleth (Dommerne XII: 5 og 6) Jakin (1. grad) , Boas (2. grad), Mac benac (3. grad). De følgende jødiske symboler spiller en særlig vigtig rolle: arbejdstæppet som symbol på Salomos tempel; de to søjler fra templets forkant; Jakin og Boas; Salomons gyldne krone; dev syvarmede lysestage; Pagtens Ark; Lovens Tabeller; bordet med usyret brød; alteret med røgelse; Acacia-grenen; Hirams kiste; og den sekstakkede stjerne (Mogen David – Davidsstjernen).

Dette er de jødiske skikke og den jødiske symbolik, som blev tænkt uundværlige af tyske mænd i vores tid i uddannelsen af deres logebrødre. Så sent som i 1931 overvejede en såkaldt National Storloge disse spørgsmål grundigt og kom til den konklusion, at der ikke skulle foretages ændringer i disse skikke. I et cirkulært brev fra Den Stor Nationale Moderloge På De Tre Glober i oktober 1931 hedder det:

Ønsket blev udtrykt, at Bibelen i forgemakket ikke længere skulle åbnes for Johannes IV. Vers XXII i dette kapitel lyder: I ved ikke, hvad I beder til, men vi ved, hvad vi beder til: da frelsen kommer fra jøderne. Disse passager blev betragtet som tvivlsomme, og frygt blev udtrykt for, at John-mestrene, der skulle indvies, muligvis ville blive fornærme af det. Efter en grundig undersøgelse kom Ritualkomiteen til den konklusion, at John IV skulle beholdes, og det Antikke Skotske Direktionsråd delte denne mening.

Denne samme Storloge beviste sin uærlighed et år senere, da den fik sine templer til at blive afbildet i en stor illustreret avis indpakket med nationale flag, som opholdssteder for racemæssig og national fejring.

Blandt de væsentlige uddannelsessymboler er det såkaldte arbejdstæppe af største betydning. Dette er det centrale punkt i logen, hvorpå der er afbildet loge-ornamenterne (frimurerbetegnelse for symboler og uddannelsesbilleder), værktøjer og andre billeder. Tæppet har et billede af Salomons tempel og adskiller sig efter grad af hvem det er tiltænkt. I 1. og 2. grad af John-logen skildrer den forgrunden til Salomos tempel med de to søjler, Jakin og Boas. Ifølge legenden samledes lærlinge og rejsende, der var ansat i opførelsen af Salomons tempel, ved disse to søjler på lønningsdag for at modtage deres lønninger, som blev udbetalt ved det rigtige kodeord.

Derfor samles de indkommende lærlinge i logetemplet under den første overseer på hjørnet af tæppet, der skildrer Jakins søjler. Ved søjlen til Boas står medhåndværkerne under opsyn af den anden overseer. Jakin og Boas er også anerkendelsesordene for graderne af Indkommende Lærling og Medhåndværker. Over lærlingesøjlen er afskæringen af den rå sten afbildet af en stenhuggerhammer, der påføres stenen, mens den færdige tilhuggede sten er synlig over søjlen for medhåndværkerne. Omkring tæppet og på det foretager lærlingen, medhåndværkeren og Mesteren tre symbolske rejser efter deres indvielse og forfremmelse.

Andre vigtige symboler er: de tre store lys af frimureriet, Bibelen, T-firkanten og kompasset. Søjlerne i frimureriet er visdom, styrke og skønhed, mens de tre små lys repræsenterer solen, månen og Mesteren Af Stolen. Værktøjet, som Mesteren Af Stolen leder logen med, er hammeren. Mesteren åbner og lukker værket med tre hammerslag.

Betydningen af de enkelte symboler kan ikke gives her, da enhver forklaring kræver et værk i flere bind. For frimurere er hvert enkelt billede det synlige symbol på visse læresætninger og vidtrækkende filosofiske begreber. På betydningen af symbolikken på lærlingens tæppe alene findes der, ud over mange andre værker, et to bind værk af en logebror ved navn Gloede, med titlen Ordensvidenskaben, Udviklet På Lærlingens Tæppe. Selv frimurer Gloede bekræfter, at Kabbala’en med sin numeriske mystik og numerologiske symbolik og Gematria indeholdt i Kabbala spiller hovedrollen i frimurerisk skik.

Om disse symboler siger det Internationale Leksikon Om Frimureri af Lennhoff-Posner:

Symbolik fungerer ved forening, først og fremmest som et middel til indre organisation. Andre steder er det blevet indikeret, at frimurerforeningen ikke er en verdslig i forstanden som et organ med ensartet lederskab. Ikke desto mindre er der en symbolsk forbindelse. Broen er den fælles konstruktionssymbolik. Det uddannelsesmæssige billede af at opføre templet forstås for det meste af alle frimurere på samme måde, uanset hvor forskellige arbejdsmetoder de enkelte frimurergrupper måtte have. Symbolik letter logens åndelige arbejde gennem dens synlighed, hvilket tillader skjulte verdener at åbne op, som ellers ville forblive lukkede. Det udjævner de spirituelle udviklingsstadier og skaber en atmosfære af ensartethed i tankerne, som en forening så bredt baseret som frimurerne nødvendigvis kræver.

Her opfatter vi klart princippet om en intellektuel nivellering af jordens brødre gennem frimurersymbolik. Den gamle udgave af Universelle Håndbog For Frimurer siger:

Frimureriet besidder et sprog i dets former, som forstås af alle jordens folk. Lad Hurons og Araucana, Yakuts og Malays, Berbers og Kaffirs, gå ind i vores haller, og de vil blive levende ramt af højtidelighed og værdighed i den levende fylde og åndelige skønhed af vores symboler, skikke og dekorationer og vil indvendig forstå. De vil med glæde slutte sig til vores kæde.

Håndbogen introducerer derefter en tekst med titlen: De Tre John Grader Af Den Nationale Moderloge Ved De Tre Glober, med citerende følgende sætning:

Lad initierede frimurere aldrig glemme, at næsten ethvert symbol har en dobbelt betydning: en moralsk og en mystisk.

Indholdet af deres moralske betydning kan videregives. Men håndbogens bemærkninger om symbolernes mystiske betydning er lærerige, fordi de giver et indblik i frimureriets uddannelses- og undervisningsmetoder med en klarhed, som normalt mangler i frimureriske skrifter. Der står:

Symbolernes mystiske betydning har et andet formål. Det vedrører dels det indre stof og dels til foreningens historie. Lærlingen modtager kun betydelige glimt, men aldrig en komplet forklaring, fordi selv det mindste symbol kan udvikles eller forstås fuldstændigt uden at medtage alt. Den studerende, ægte og dydige bror får den nødvendige instruktion af sin mester med hvert ekstra skridt, han tager. På det rigtige tidspunkt i en enkelt forklaring åbnes et udsigtspunkt for ham, hvorfra han kan få et overblik over den skjulte betydning af hvert symbol og deres hemmelige forhold, uden besvær og uden fare for fejl.

Lærlingen skal have følgende i tankerne frem for alt andet:

1. Alle handlinger, der udføres i logen, er nøjagtigt foreskrevet. For de småsindede kan dette let virke som et rent spil eller i det mindste en tom formalisme: hvorfor skulle handlinger, der i sig selv kan virke ubetydelige, underordnes en højtidelig norm?

2. De mystiske hieroglyffer og skikker har ofte mere end én betydning. En person, der kun har lært én betydning, bør derfor ikke forestille sig, at han ikke behøver at være opmærksom på det. En anden betydning kan gøres bekendt for ham i en højere grad, som måske aldrig havde slået ham. Dette er hverken vilkårlig eller inkonsekvent, men snarere en fremgangsmåde, der beregnes grundigt på baggrund af arten af ​​materialet og arten af ​​mænds sind.

3. For den opmærksomme observatør kan meget virke modstridende i symbolerne. Men selv dette er bevidst tilsigtet; det er resultatet af nødvendigheden af ​​at føre eleven fremad i vores forening på en gradvis måde, skærpe hans observationsstyrker og udøve hans vedholdenhed af tålmodighed.

Disse sætninger indeholder alt, hvad vi har brug for at vide om formålet med symbolerne. Vi opfatter tydeligt den måde, hvorpå lærlingen gradvist bringes tættere på logens mål. Passagen om, at symbolerne bevidst er beregnet til at være fulde af modsigelser, og at eleven skal opmuntres til at reflektere over deres betydning, er meget lærerig. To mål nås gennem denne taktik: på en og samme tid kan der vælges mellem brødrene, der er tilfredse med den officielle betydning, og således bevise sig uegnede til logeformål – disse brødre forbliver i de lavere rækker – og dem, der går videre og ved hjælp af logebiblioteket forsøger at afklare mysteriet og bevise, at de også har forstået betydningen af ​​frimurerisk selvuddannelse på dette område. De kan ikke falde i fejl, fordi symbolets ægte betydning kun peger i en bestemt retning. Den anden fordel, som logen opnår gennem denne taktik, er, at den til enhver tid er dækket mod angreb fra udenforstående, idet der kun kan henvises til officielle forklaringer og erklæringer, der er udstedt af selve logen. Fortolkningen af ​​logebrødrene kan således til enhver tid afvises som privat mening.

Ved siden af ritualistiske aktiviteter og symbolik spiller frimurerlæsninger og foredrag en vigtig rolle og er et vigtigt redskab for frimureruddannelse. Rituelle, symbolik og frimureriske begreber forklares og kommenteres således. Den største vægt lægges på en omhyggelig formulering og valg af materiale, som til enhver tid er forskellig alt efter den involverede grad. Den generelle håndbog siger:

Logesmøder afholdes for at informere og uddanne medlemmerne af foreningen om logens højeste formål. Foreningens højeste formål er: adel for menneskehed, menneskelig uddannelse og venskab mellem mænd, og en følelse af verdensborgerskab. Det åndelige indhold i frimureriet er først synligt repræsenteret gennem billedsprog og skik præsenteret på en symbolsk måde samt gennem udtryk i præcise ord.

Frimurersprog er følgelig beregnet til at forklare og retfærdiggøre de grundlæggende holdninger og begreber i frimureriet til intellektet og sindet. Da værdighed og forening er de vigtigste egenskaber ved selve konstruktionen, er de også kendetegnene for selve frimurerskrifterne, som skal være opbyggende eller hengivende. På grund af disse grafiske udtryk kaldes frimurerlæsninger og foredrag også tegninger eller byggesten. De indeholder byggeplaner, i henhold til hvilke bygningen af templet eller foreningen som helhed eller individets liv skal gennemføres og perfektioneres. Hver af disse læsninger er en byggesten til integrering eller perfektion i den universelle eller individuelle konstruktion. Hver af disse læsninger er en byggesten, der skal monteres i den generelle eller individuelle konstruktion.

Valget af læsninger er Brodertaleren ansvarlig for. Han udpeger taleren, hvis han ikke holder foredraget personligt. Han kan blive kaldt logens uddannelsesleder.

Disse læsninger optager tidsmæssigt størstedelen af templets arbejde, imponerer den enkelte logebror og udruster ham i overensstemmelse med logens behov.

Det fjerde værktøj til frimurerundervisning består af de omfattende frimurertekster, der er samlet i de enkelte logebiblioteker. Broderbibliotekaren sørger for, at en bror ivrig efter viden kun får de tekster, der er tilladt for dem i hans grad.

Dette er de vigtigste kendetegn ved frimurerarbejde. Arbejdet lettes af det faktum, at de enkelte logebrødre forbinder sig med en lukket gruppe mennesker, som alle beboer den samme konceptuelle verden, og gennem mange års gensidige sociale og familiemæssige forhold danner en tæt sammensat klike.

Tidligere publiceret:
Frimureriet #1
Frimureriet #2
Frimureriet #3
Frimureriet #4
Frimureriet #5
Frimureriet #6

 


  • Kommentarerne er modereret.. For at deltage i diskussionen – læs vore regler her.

  • Tak endnu engang for at udstille forræderne og parasitterne i Danmark.

    Jeg tror frimurene på Blegdamsvej får tralvt med at markulere dokumenter, når den nationale revolution sejre, og vi får adgang til deres arkiver der med 100% sandsynlighed beviser sammenhænget mellem frimurere og masseimmigrationen fra Afrika og Mellemøsten.


  • Skriv et svar

    Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

// //